OBIEKT na SPRZEDAŻ
Domy na Wodzie,
Domy na Wodzie
294 000 zł | 104 m2
nr oferty: 0205665
Luksusowy dom nad wodą:
Dom na wodzie: `Free Bird" o powierzchni użytkowej 104 m2 pozwala wygodnie mieszkać dużej rodzinie, przyjmować gości, wypoczywać i pracować. To także biuro jakiego mogą tylko pozazdrości Wasi konkurenci.
To całoroczny dom wyposażony we wszystko co nowoczesny dom i jacht powinien posiadać: ogrzewanie, klimatyzację, media, sprzęt agd, jacuzzi, saunę, dwie łazienki, instalację wodociągową, kanalizacyjną, elektryczną, wentylacyjną, silniki napędowe, sprzęt ratunkowy, wyposażenie nawigacyjne, dodatkowo 3-metrową łódkę, okno do obserwacji podwodnego świata, własną elektrownię i wiele innych, miłych niespodzianek.
To spełnienie marzeń o cichym, komfortowym domku nad wodą. Tyle że nie potrzebują Państwo budowy, zezwoleń, kupna działki, pilnowania domu po sezonie. Wody są wspólną własnością więc Wasz dom może stać i pływać gdzie chcecie.
Finansowanie jego zakupu może być realizowane przez kredyt, leasing, także ze środków firmowego funduszu socjalnego.
Free Bird to potężna jednostka zbudowana z aluminium. Kratownica pokładu między kadłubami wykonana jest z profili 200 x 50 x 5 mm, poszycie z blachy o grubości 5 mm a dno 6 mm. Wielokomorowe kadłuby zakończone są dziobowymi komorami przeciwuderzeniowymi.
Pod pokładem 3-metrowa, niezatapialna łódź z elektrycznym napędem dzięki której możemy pływać gdy nasz katamaran stoi na kotwicy.
Pośrodku salonu: okno z reflektorami do oglądania tego co pod wodą.
PIERWSZY JACHT DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Projektanci i stocznie budują jednostki dla ludzi silnych i zdrowych. Tymczasem zauważyć należałoby, że istnieje ogromna część społeczeństwa, nie tak silna, młoda i zdrowa, ale także pragnąca żyć i korzystać z życia. Powyższe, oraz niepełnosprawność projektanta, legły u podstaw powstania tego projektu.
Podstawowym założeniem było: zaprojektować dużą jednostkę, którą od początku do końca rejsu, mogłaby prowadzić także osoba niepełnosprawna. Także aby ci, dzisiaj herosi, jutro mogli kontynuować swoją pasję.
Podstawowym problemem, przed którym stają osoby niepełnosprawne jest ograniczenie możliwości poruszania się. Dlatego, aby umożliwić im sterowanie jachtem, należy tak zaprojektować wnętrze, aby wyeliminować wszelkie utrudnienia w komunikacji i umożliwić im dotarcie do dowolnego miejsca na jednostce.
Podstawowe wymogi:
- komunikacja w obrębie piętra
- komunikacja między piętrowa
- specjalny wózek dla osoby niepełnosprawnej
- stacje dokujące wózka
- drogi magnetyczne dla wózka
- funkcjonalność pomieszczeń i wyposażenia
- drogi automatycznej ewakuacji
Dom Prince Power 39 FREE BIRD to jednostka dwupiętrowa. Poruszanie się między piętrami zapewnia winda z automatyką sterowania.
Podstawowym urządzeniem systemu komunikacji jest wózek elektryczny z niezależnymi napędami na każde koło.
Każde koło posiada możliwość sterowania wokół swej osi, dzięki czemu wózek może poruszać się w każdym kierunku.
Jest to istotne, ponieważ będzie zachodziła konieczność jazdy np. bokiem. Wózek ma zamontowany nadajnik ratunkowy oraz tratwę pneumatyczną na wypadek ewakuacji do wody.
W pokładzie są wklejone magnetyczne ścieżki po których poruszać się będzie wózek. Dzięki temu sterowanie nim będzie się odbywać za pomocą komputera. Wystarcza kliknąć na klawiaturze wózka miejsce docelowe. Jest to ważne ułatwienie ponieważ jacht w czasie rejsu może podlegać falowaniu. Po dojechaniu na miejsce, wózek uruchamia automatycznie system dokowania, który kontroluje stale pozycję wózka i ewentualnie ją koryguje. W czasie przebywania w stacji dokującej, baterie wózka są ładowane automatycznie. W obrębie każdego piętra usunięto przeszkody podłogi. Odległości między meblami, szerokość drzwi i ciągów komunikacyjnych, dostęp do mebli jest dostosowany do wielkości i możliwości manewrowych wózka. W odpowiednich pomieszczeniach są zamontowane systemy uchwytów dla niepełnosprawnych umożliwiające samodzielną egzystencję.
Dom ten posiada system automatycznej ewakuacji w przypadku zagrożenia. Po włączeniu alarmu, osoba niepełnosprawna zostaje automatycznie wywieziona do wyjścia, na trap rufowy i automatycznie zostaje odpalona tratwa pneumatyczna ratunkowa.